fredag 16 december 2022

Aurora Alcoholis

Nu skall jag göra en satsning på astrofoto. Har gett mig f-n på att få fast ett norrsken på bild den här säsongen. Men det innebär många frusna timmar av väntan på det nyckfulla naturfenomenet. Det finns inga garantier ens på mina breddgrader här i mitten av landet. Och till Abisko är det 120 mil. Dyrt. Men jag får hålla koll på prognosen på spaceweatherlive så ökar chansen. Man måste sätta upp målbilder påstår dom som förstår sig på. Så jag satte upp den här målbilden. Lite bättre förgrund måste man kanske reka för. Norrskenet tog jag i barskåpet. Varmt och skönt och förutsägbart. Jägermeister funkar bäst. Rom kanske funkar till soluppgångar, då behöver man inte gå upp så jäkla tidigt på morgonen.


OBS! Målbilden ovan är manipulerad ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar