måndag 6 februari 2023

I en tid av Hell and Gore

Skål för blågult och HEJA i kampen mot diktatorerna.

Jag var i Goa, Indien för några år sedan. Låg och jäste på stranden när en ung indisk kvinna kom och ville sälja ananas. Naturligtvis så slog jag till på det. Färsk annanas är en helt annan frukt än dom omogna träiga fruktliknande objekten vi är vana med här hemma i Sverige. Plötsligt hörde jag "Helan går" spelas upp någonstansifrån. Tänkte att nu har jag legat för länge och fått solsting. Den unga damen ursäktade sig för ett ögonblick mitt i affärstransaktionen och tog fram sin mobiltelefon, gissningsvis en Ericsson. Hon tyckte väl att Hell and Gore var en kul melodi och därför valt att ha den som ringsignal. Ursprunget och innebörden var nog tämligen okänt för henne.

HEJA blågult ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar