fredag 25 november 2022

Tvärnit

Jag hade sett den här lilla stugan vid vattenfallet i en kalender och undrat var i helsike den ligger. Måste vara någonstans utomlands tänkte jag. Och säkert många kilometer vandring för att ta sig dit. När jag så en höstdag för några år sedan körde E14 ifrån Norge mot Åre så var det något som fick mig att lägga på en tvärnit. Jag vill minnas att jag inte lade märke till den medvetet, för koncentrationen var riktad på vägen. Men det undermedvetna noterar mer än det medvetna kan hantera, sägs det. Ändå var det något i min hjärna som signalerade till mig att jag sett något som borde undersökas. Så jag backade tillbaka. Och där låg den, alldeles invid E14. Bara att ställa ut Hasselbladaren vid vägkanten och bränna av några skott. Grabben på farstubron var nog rätt trött på att se fotografer vid vägkanten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar