söndag 5 maj 2013

BMW F800 GSm

 BMW F800 GSm 
I vinter satte jag bågfilen i vindrutan. Den var matt och repig och hade några stenskott så jag kunde göra det med gott samvete. Dels så ville jag göra den lite mer "hypermotard" och dels så var det ett experiment i syfte att få bort turbulensen. Jag är 1,86 och med rutan i originalutförande så träffar vinden mitt i nyllet. 

Resultatet blev över förväntan. När jag åkte första turen så trodde jag att det var fel på hastighetsmätaren. Det bara susade lite kring hjälmen i 120 och huvudet var helt stilla. Det blir lite mer belastning på överkroppen men det tar jag gärna för att slippa oväsendet och att huvudet kastar omkring. Går säkert att köra 160+ utan problem nu. FIHJV :-o

 "Designade" kaplinjen med hjälp av vävtejp.
Borrade ett hål i mitten för att undvika ett skarpt hörn med risk för brottanvisning.
Rutan är av polycarbonat, ett material som är ganska lätta att borra och såga i.
Rundade kanterna med fil och kladdade på Biltema's kolfiberfilm för att få lite stil och klass ;-) Resultat enligt ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar